VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
PRE KÚPU TOVARU

(ďalej aj ako „VOP“)

Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti a zásady právneho vzťahu založeného kúpnou zmluvou medzi nami, spoločnosťou X-mas s.r.o. ako predávajúcim a Vami, ako kupujúcim, a sú pre nás, ako zmluvné strany, záväzné.

Predávajúcim sme my, obchodná spoločnosť:
X-mas s.r.o., so sídlom Cyprichová 92, 831 53 Bratislava, IČO: 36 680 877, IČ DPH: SK2022250010 spoločnosť je zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka č. 42519/B, bankové spojenie: IBAN: SK50 1100 0000 0026 2573 5575 email: vianocnavyzdoba@vianocnavyzdoba.sk, tel.: +421 220 030 157 (ďalej ako „X-mas“).

Kupujúcim ste Vy, fyzická alebo právnická osoba, ktorá nás spôsobom uvedeným v týchto VOP kontaktuje s úmyslom kúpy tovaru, ktorý ako predávajúci ponúkame, a ktorá následne s nami ako predávajúcim uzatvorí kúpnu zmluvu v súlade s týmito VOP.

Tieto všeobecné obchodné podmienky platia v znení uvedenom na webovom sídle spoločnosti X-mas
s.r.o. www.vianocnavyzdoba.sk, v deň ktorý nám odošlete objednávku.

UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY

Naše webové sídlo obsahuje informácie o tovare, ktorý si môžete od nás kúpiť. Pri kúpe tovaru sa
môžete rozhodnúť, či si želáte aby sme Vám zabezpečili doručenie kúpeného tovaru na adresu ktorú
uvediete alebo si zakúpený tovar prídete osobne vyzdvihnúť do nášho skladu.

Kúpnu zmluvu uzatvoríme elektronicky prostredníctvom nášho webového sídla, takto uzatvorená
zmluva sa označuje ako zmluva uzavretá na diaľku. Tovar, ktorý si chcete kúpiť, si vyberiete prostredníctvom online formulára na našom webovom sídle.

Vaša elektronická objednávka, ktorá nám (predávajúcemu) bude doručená sa považuje za návrh na uzavretie kúpnej zmluvy. K uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza až akceptáciou Vášho návrhu (objednávky) z našej strany, a to elektronickou formou. Automaticky vykonávané oznámenie o prijatí Vašej objednávky do nášho elektronického systému, ktoré obdržíte na Vašu emailovú adresu po odoslaní Vašej objednávky, sa ešte nepovažuje za záväzné akceptovanie objednávky (teda za uzavretie zmluvy). Kúpna zmluva je uzatvorená až po akceptácii Vašej objednávky z našej strany odoslaním emailovej správy na Vašu emailovú adresu uvedenú v objednávke, označenej ako „potvrdenie objednávky“.

Vlastnícke právo k tovaru prechádza na Vás (kupujúceho) momentom jeho prevzatia a riadneho zaplatenia kúpnej ceny.

Pri každej objednávke ste ako kupujúci povinný uviesť Vaše meno a priezvisko, adresu bydliska, email a tel. kontakt; fyzická a právnická osoba podnikateľ obchodné meno, sídlo, resp. miesto podnikania, IČO, DIČ, IČDPH a kontaktné údaje osoby konajúcej za právnickú osobu alebo podnikateľa.

Ďalej ste povinný vyplniť alebo oznámiť nám pravdivo a úplne všetky ďalšie údaje potrebné
k uzatvoreniu kúpnej zmluvy, k čomu budete vyzvaný pri vypĺňaní elektronickej objednávky (online formulár), ak nevyplníte požadované údaje alebo sa preukáže, že ste uviedli nepravdivé údaje, považuje sa Vaša objednávka (návrh) za neplatnú a nebudeme na ňu prihliadať.

KÚPNA CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY

Výška kúpnej ceny za tovar je stanovená naším cenníkom a je uvedená na našom webovom sídle pri každom jednom tovare samostatne. Ako predávajúci sme platcom DPH. Kúpna cena je uvedená v eurách vrátane DPH.

V kúpnej cene tovaru nie je zahrnutá cena dopravy a prípadnej dobierky, ktorá sa zobrazí až v poslednej fáze objednávky (v tzv. košíku) podľa Vášho výberu (to neplatí pri osobnom prevzatí v našom sklade). Balné je zahrnuté v cene dopravy.

Kúpna cena a iné peňažné plnenia podľa kúpnej zmluvy sú splatné naraz, pred prevzatím tovaru, najneskôr však pri jeho dodaní. Kúpnu cenu a iné peňažné plnenia nám zaplatíte na základe faktúry, ktorú Vám vystavíme ihneď po uzatvorení kúpnej zmluvy a pošleme Vám ju v .PDF elektronickou
formou na emailovú adresu uvedenú v kúpnej zmluve.

Kúpnu cenu za tovar môžete zaplatiť buď (i) bezhotovostne prevodom (alebo kartou) na náš bankový účet, (ii) dobierkou, alebo (iii) v hotovosti pri osobnom prevzatí tovaru v sklade predávajúceho.

DODANIE TOVARU A JEHO PREVZATIE

Spôsob a miesto prevzatia/dodania tovaru sú dohodnuté v konkrétnej kúpnej zmluve.

Ako kupujúci ste povinný prevziať tovar v našom sklade alebo na inej adrese dohodnutej v kúpnej zmluve, a to v čase dohodnutom kúpnou zmluvou.

Ak si prídete prevziať tovar osobne, môžete tak vykonať len v našom sklade na adrese: X-mas s.r.o. Bojnická 22, 831 04 Bratislava. Prevádzková doba skladu je v dňoch pondelok – piatok, v čase od 8:00 hod do 18:00 hod. Ak budete chcieť prevziať tovar mimo prevádzkovej doby, je to možné, ak sa na tom vopred dohodneme, pričom v takom prípade Vám budeme účtovať extra poplatok vo výške 30,-EUR + DPH.

Ak máme zabezpečiť doručenie tovaru na Vami určenú adresu, zabezpečíme dopravenie tovaru kuriérskou službou. Miesto doručenia/prevzatia je stanovené na základe kúpnej zmluvy. Za splnenie dodania tovaru sa považuje dodanie tovaru na miesto určené kupujúcim v objednávke (zmluve) a ako kupujúci ste povinný prevziať tovar pri dodaní.

Tovar je primerane zabalený a zabezpečený. Pri prevzatí tovaru od prepravcu ste ako kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusíte zásielku od prepravcu prevziať. Na neskoršie reklamácie nebude braný ohľad.

Lehota na dodanie tovaru závisí od miesta doručenia a dostupnosti tovaru. Vo väčšine prípadov je to 2-8 pracovné dni od potvrdenia objednávky (uzavretia kúpnej zmluvy), maximálna doba dodania je 7-14 dní alebo po vzájomnej dohode sa môže predĺžiť. O lehote a termíne dodania Vás budeme informovať pri potvrdení objednávky elektronickou poštou. Ak Vám nevyhovuje oznámená predĺžená lehota dodania, máte právo stornovať objednávku.

Za tovar zodpovedáme my až do jeho prevzatie Vami (kupujúcim). Tovar sa považuje za Vami prevzatý od doby, kedy písomne potvrdíte prevzatie tovaru. Predávajúci nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie objednaného tovaru kupujúcemu zavinené prepravcom. Za poškodenie zásielky zavinené prepravcom zodpovedá v plnom rozsahu prepravca.

Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na Vás ako kupujúceho momentom prevzatia tovaru.

ZRUŠENIE KÚPNEJ ZMLUVY (ODSTÚPENIE OD ZMLUVY)

Ak ste spotrebiteľom1,
máte právo nám vrátiť tovar v lehote 14 dní, teda máte právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a žiadať vrátenie kúpnej ceny v lehote štrnásť dní. Lehota 14 dní začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru. Tovar musíte v takomto prípade vrátiť nezničený, nepoškodený a bez známok používania. Pokiaľ budú na tovare známky opotrebenia alebo iného užívania, môžeme Vám znížiť vrátenú kúpnu cenu o zníženie hodnoty tovaru vplyvom takéhoto užívania.

Odstúpiť od kúpnej zmluvy môžete vyplnením a odoslaním vzorového formulára na našom webovom sídle alebo odoslaním vyplneného vzorového formulára poštou na adresu: X-mas s.r.o., so sídlom Cyprichová 92, 831 53 Bratislava.

Ak odstúpite od kúpnej zmluvy, musíte nám tovar vrátiť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od samotného odstúpenia od zmluvy. Tovar vraciate na svoje náklady, ktoré Vám nebudú preplatené. Tovar musí byť nepoškodený, nepoužívaný a čistý, vrátane všetkého príslušenstva, ktoré ste k nemu obdŕžali. Pokiaľ je to možné, tovar by mal byť vrátený v originálnom obale.

V prípade, že vrátite tovar poškodený, poškriabaný, či s inými známkami opotrebenia, resp. ak došlo k zníženiu hodnoty tovaru v dôsledku toho, že ste s tovarom nakladali inak, než je nutné s ním nakladať vzhľadom na jeho povahu a vlastnosti, môžeme Vám vrátenú kúpnu cenu tovaru znížiť o čiastku, ktorá zodpovedá takémuto opotrebeniu.

Peniaze vám vrátime bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy rovnakým spôsobom, akým ste za tovar zaplatili. Peniaze Vám však nevrátime skôr, ako nám vrátite tovar.
____________________
1 Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo
pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania. (§52 ods. 4 Občianskeho zákonníka) Podmienky odstúpenia od zmluvy spotrebiteľom sú upravené v zákone č. 108/2024 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako „zákon o ochrane spotrebiteľa“), a to najmä:

§ 19
Právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka

(1) Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa § 20 ods. 1 až 3 okrem zmluvy, ktorej predmetom je

a) poskytnutie služby, ak

1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a

2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,

b) dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

c) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,

d) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,

e) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,

f) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,

g) dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,

h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,

i) dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,

j) dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,

k) tovar zakúpený na verejnej dražbe,

l) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,

m) dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak

1. dodávanie digitálneho obsahu začalo a

2. spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi
potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný
zaplatiť cenu.
(2) Spotrebiteľ má právo na odstúpenie od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa § 20 ods. 1 písm. b), ods. 2 písm. b) a ods. 3, ak spotrebiteľ a obchodník uzavreli zmluvu podľa odseku 1 písm. a) až c) alebo písm. e) na predajnej akcii alebo pri nevyžiadanej návšteve.

(3) Spotrebiteľ stráca okamihom úplného poskytnutia služby právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorej predmetom je vykonanie opravy, ak spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka o návštevu na účely vykonania opravy a plnenie sa začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa.

§ 20
Uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka

(1) Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do

a) 14 dní odo dňa

1. prevzatia tovaru spotrebiteľom podľa odseku 4,
2. uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby,
3. uzavretia zmluvy o dodávaní vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a zmluvy o dodávke a odbere tepla,
4. uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči,

b) 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou.

(2) Ak obchodník poskytol spotrebiteľovi informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa odseku 1, môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do

a) 14 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa odseku 1 písm. a), alebo b) 30 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa odseku 1 písm. b).

(3) Ak obchodník neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) ani podľa odseku 2, spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do 12 mesiacov od uplynutia lehoty podľa odseku 1.

(4) Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, c) tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.

(5) Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
(6) Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na
odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 2.

(7) Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa odsekov 1 až 3 sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi.

(8) Pri pochybnostiach o doručení sa spotrebiteľom odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak spotrebiteľ vie preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od zmluvy na adresu, ktorú obchodník oznámil spotrebiteľovi podľa § 5 ods. 1 písm. b) alebo § 15 ods. 1 písm. a) až c), alebo na inú adresu, ktorú
obchodník oznámil spotrebiteľovi po uzavretí zmluvy. Oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania obchodníkovi na adresu podľa prvej vety, ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať obchodníkovi z dôvodov podľa osobitného predpisu.68)

(9) Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.

(10) Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak obchodník na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka dodal alebo poskytol viacero produktov.

(11) Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy.

(12) Doplnkovou zmluvou podľa odseku 11 sa rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho produktu, ktorý súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bez ohľadu na to, či produkt dodá alebo poskytne obchodník alebo iná osoba na základe dohody s obchodníkom.

(13) Obchodník alebo iná osoba môžu v súvislosti so zánikom doplnkovej zmluvy podľa odseku 11 požadovať od spotrebiteľa len úhradu nákladov podľa § 21 ods. 3 a 5 a § 22 ods. 3.

(14) Odsekom 11 nie je dotknutá zmluva o viazanom spotrebiteľskom úvere. 69)

(15) Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ

§ 21
Práva a povinnosti spotrebiteľa po odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka

(1) Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa § 19 ods. 1 zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.

(2) Spotrebiteľ je oprávnený odoprieť vrátenie tovaru, ktorý nadobudol na základe zmluvy uzavretej pri nevyžiadanej návšteve, na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou, kým obchodník spotrebiteľovi vráti zaplatenú cenu.

(3) Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa § 19 ods. 1 znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník súhlasil, že náklady bude znášať sám, alebo ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1
písm. g).

(4) Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru; to neplatí, ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. f).

(5) Spotrebiteľ je povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, ak spotrebiteľ podľa § 19 ods. 1 odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je poskytnutie služby, dodávanie vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, alebo dodanie tepla, a pred začatím poskytovania plnenia udelil výslovný súhlas podľa § 17
ods. 10 písm. c). Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny poskytnutého plnenia, ak je celková cena dohodnutá v zmluve nadhodnotená.

(6) Spotrebiteľovi z uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa § 19 ods. 1 nevznikajú okrem povinností podľa odsekov 1, 3 až 5 a povinnosti uhradiť dodatočné náklady podľa § 22 ods. 3 žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.

Ak ste právnickou osobou alebo fyzickou osobou podnikateľom, teda pri nákupe “na IČO“, nemáte pri nákupe, na rozdiel od spotrebiteľa, zo zákona právo vrátiť tovar v lehote 14 dní. Zákon v tomto ohľade zvýhodňuje iba spotrebiteľa.

Odstúpenie od kúpnej zmluvy

Od kúpnej zmluvy môžete odstúpiť len z dôvodov, ktoré sú uvedené v Občianskom zákonníku a zákone o ochrane spotrebiteľa (ak ste spotrebiteľ) alebo v Obchodnom zákonníku (ak ste podnikateľom). Ak odstúpite od zmluvy, ste povinný znášať náklady na vrátenie tovaru. Táto povinnosť trvá aj po zániku zmluvy.

VADY TOVARU, ZÁRUKA A REKLAMÁCIE

Predtým ako Vám dodáme tovar, riadne skontrolujeme a preveríme jeho funkčnosť. Pri prevzatí tovaru ste zároveň aj Vy povinný skontrolovať jeho množstvo a funkčnosť. Aj napriek tejto kontrole sa však môže stať, že tovar bude mať vady, ktoré budú brániť v jeho riadnom užívaní a ktoré už existovali
v čase predtým ako sme Vám ho odovzdali. V takom prípade nám to prosím oznámte (najlepšie telefonicky, alebo aj prostredníctvom nášho webového sídla), uvedenú skutočnosť preveríme a keď sa potvrdí, zabezpečíme možno v čo najkratšom čase výmenu danej veci.

Na zakúpený tovar poskytujeme záruku počas záručnej doby 24 mesiacov ak ste spotrebiteľom, a 12 mesiacov ak ste podnikateľom. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru.

Ak sa vyskytne u zakúpeného tovaru počas záručnej doby vada, máte právo túto vadu reklamovať. Reklamáciu je nutné uplatniť bez zbytočného odkladu potom, ako sa vada objavila. Prípadné pokračovanie v užívaní tovaru môže spôsobiť prehĺbenie vady a následné znehodnotenie tovaru, ktoré môže byť dôvodom zamietnutia reklamácie.

Za vadu nemožno považovať zmenu vlastnosti tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho opotrebenia, nesprávneho používania, nedostatočnej alebo nevhodnej údržby, v dôsledku prirodzených zmien materiálov, z ktorých je tovar vyrobený, v dôsledku akéhokoľvek poškodenia užívateľom či treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu.

Reklamácia sa považuje za riadne uplatnenú, ak je reklamovaný tovar kompletný. Pri reklamácii ste povinný predložiť reklamovaný tovar v čistom stave. Sme oprávnení odmietnuť prevzatie tovaru k reklamácii, ktorý nebude spĺňať vyššie uvedené zásady.

Reklamácia vrátane odstránenia vady bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia. Poverený pracovník môže v odôvodnených prípadoch s Vami dohodnúť dlhšiu lehotu.

Reklamáciu uplatňujete zaslaním tovaru spolu s vyplneným reklamačným listom a kópiou dokladu o kúpe tovaru (faktúra) na adresu: X-mas s.r.o., Cyprichová 92, 831 Bratislava.

POUČENIE

Ak medzi nami vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa domnievate, že sme porušil iné Vaše práva ako spotrebiteľa, máte právo podať nám žiadosť o nápravu podľa § 11 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 108/2024 Z. z.

Ak na Vašu žiadosť odpovieme zamietavo alebo na ňu neodpovieme do 30 dní odo dňa jej odoslania, máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov.

Subjektom alternatívneho riešenia sporov, na ktorý sa môžete s návrhom obrátiť je Slovenská obchodná inšpekcia, webové sídlo: www.soi.sk

ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

Pred vyplnením objednávky ste povinný si prečítať a oboznámiť sa s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, ak s nimi súhlasíte vyznačíte Váš súhlas s nimi pred odoslaním objednávky na webovom sídle X-mas. Bez Vášho súhlasu so všeobecnými obchodnými podmienkami nemôžeme spolu uzatvoriť kúpnu zmluvu.

Odoslaním elektronickej objednávky na webovom sídle X-mas akceptujete bez výhrad všetky ustanovenia týchto všeobecných obchodných podmienok v znení platnom v deň odoslania objednávky.

Ak ste spotrebiteľom, tak vzťahy medzi nami (zmluvnými stranami), ktoré nie sú výslovne upravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a zákona o ochrane spotrebiteľa.

Ak ste právnická osoba alebo fyzická osoba, ktorá je podnikateľom, tak vzťahy medzi nami (zmluvnými stranami), ktoré nie sú výslovne upravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších
predpisov.

X-mas, s.r.o